Look by Linn

Rutinerna tillbaks!

Väckning i morse 04.59..skönt med de vanliga rutinerna igen, var orlig att han skulle sova bort hela dagen annars..
Som tur är så kan han (än så länge) ligga och snacka/skrika med sig själv en stund..tills jag hör Zeus kloa i vår heltäckningsmatta i trappen, då flyger jag upp och så startar ännu en härlig dag.
Tips hur vi ska få katten att inte kloa för att få komma ut på morgonen?
Grannarna klagar att han bajsar i deras rabatter, så jag goglade på nätet.. kaffesump, riven apelsinskal och malen vitpeppar var de bästa alternativen...vitpeppar är det ända som är alternativet att använda inomhus, men funkar det mot att han inte kloar..och hur skoj är det att ha i hela trappen?!
Det har kommit snö under natten så efter Zeus morgonpromenad ute så kom han in..blöt och skitig..han har ju rätt mycket päls.
Så inom 2 timmar har jag..
Släppt ut/in Zeus
Gett honom mat
Torkat av all päls från, grenar och all annan skit som fastnar
Bytt blöja 2 ggr
Hängt tvätt och stoppat in en mgång i torktumlaren
Plockat ur diskmaskinen
Jagat busen från att inte leka med tändaren till öppna spisen.
Försöker få bus att inte leka med vedtränene utan istället alla leksaker han har?!..
Tagit ifrån busen all plast från torkstället som jag monterat upp.
Matat en hungrig buse
Förberett inför dagens lunch (det var visst min tur idag)
Druckit kaffe...inser att jag måste ha frukost nu!
Så att gå upp tidigt om morgonen har sina fördelar, saker och ting blir gjorda..för hur kul är det att fixa detta en fredagkväll..bättre en fredagsmorgon..
Nu frukost, sminkning och rytmiken kl 10.00

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar