Look by Linn

Julians hörseltest ...

Colin gav väldigt lite sömn. När jag väl fick sova i 20min så vaknade jag av en mardröm. Christofer drömde oxå en mardöm i den nya sängen. 
Men jag drog på mig ett lager smink och packade in ungarna i bilen, dagis och jobb.
Christofer tog idag med Julian till öron på Hörseltest, en del i utredningen tyckte logopeden. Först kollade de så att öronen fungerade. Han fick en ok stämple. Sen fick han sitta med hörlurar och skulle bygga med klossar när han hörde ett pip. Han blev ju glad och byggde på. Inte godkänt. Prövade då att lyssna på olika ljud samtidigt som han såg 4 bilder framför sig ex änka och bil. Och då peka på ankan när han hörde ankan. Men han så då peka"gaga"=anka och pekade inte. Icke godkänt.
Hon tyckte de skulle komma tillbaks om 3 veckor. Men då sa Christofer emot "Hur mycket kommer han förstå mer på den korta tiden?!". Så om 3 månader gör vi ett nytt försök. Även om hon tyckte att han hörde bra.
Jag fick gymtid efter jobbet så det blev 3km på bandet och styrka sen en sväng på Maximal. Att handla efter man tränat är en dålig ide. Väl hemma efter nästan 12 timmar möttes jag av doften av nybakad pizza.

3 kommentarer:

  1. Hallå Linn! Kikar in här på din blogg emellanåt, kul att "hålla sig lite uppdaterad" (varför har inte alla en blogg??)Håller Christoffer fortfarande på med matscheman och sådant? Skulle han kunna fixa ett åt mig och vad behöver han veta i sådana fall?
    Ha det toppen!
    Kram Linda H (Uppsala)

    SvaraRadera
  2. Hej Linda,
    visst är det kul att ha koll på varandra. Och kul att du lämnar en kommentar.
    Så var hittar jag din blogg?! ;-)
    Christofer gör kostscheman så maila honom på broderbluff@hotmail.com så får du all info av honom.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min blog är inte riiiktigt färdig..ännu ;)
      Toppenbra, du mailar jag honom! =)

      Radera