Look by Linn

Sista svängen, krökarängen!

Dagens outfit, innan cykelturen till jobbet. Motvind hela vägen.
Med minisömn, så hade jag fnitter i magen nästan hela dagen, och när min kollega Maja på allvar presenterar sig i telefn som Ove (inte på allvar, hon söker en Ove, men säger fel) så brister det totalt. Lättroad.
Jag visste att idag var det jag som hämtade pojkarna, motvind även på hemvägen, kändes verkligen i hela kroppen. Denna dagen har verkligen sugit musten ur mig. Men pojkarna blev glada av att se mig, satte Clin på cykeln och gick med Julian, tyckte tydligen att det var en bra ide att testa på tålamodet. Gör om gör rätt, nästa gång. Julian har ju även han haft en lång dag utan vila, såklart han är lika hungrig och trött.
När vi kom hem mötte vi Christofer, bra tajming, roddning med middag och bad för killarna. Det är torsdag och träning med Karin, mötte henne på Vittra och hon verkade minst lika trött som jag, "vi känner inte efter, utan vi ses 18.30" sa hon. Ok sa jag...öhhh... Vart ska jag hitta orken?!
Joggade tills jag mötte Karin, sen jggade i 5 km på 34 min, rekord för mig! I motvind, återigen, hur kan det vara motvind, vart jag än cyklat eller joggat idag? Orkade inte ens prata under turen, ville helst kräkas över tröttheten, så Karin fick underhålla mig, peppade och kontrollerade att armarna var stabila, axlarna avslappnade och upp med knäna i uppförsbackarna. Sen joggade jag hem. Ibland imponerar jag på mig själv. När jag tror att krafterna är slut, finns det alltid liiite kvar. Men det gäller att ha nån som pushar och peppar. Hade aldrig givit mig utb på en runda själv, efter att ha varit vaken sen kl 03 inatt. Ledig i morgon.
När jag kom hem åkte Christofer och handlade, duschade ooch kröp upp i soffan med hallon och kesella.
NU är jag helt slut.
"Sista svängen, krökarängen"
Sällskapsresan 2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar