Look by Linn

1:a dagen på Julians förskola

Här har Julian sin plats.
Vi anlände starx innan kl 09.00, det regnade ute så vi var klädda med kapuchong och gummistövlar. Flera ombyten med kläder, blöjor, apoteksinköpen och bilder på familjen var nedpackat.


Här är ett av lekrummen, de större barne kom inom och ville leka lite i det som var det roligaste rummet. Julian tyckte det var kul med underhåll.



Vid 10-tiden visade han att han var trött, fick lite mellis, liten sångstund och sen vila för de som behövde.

Jag lade honom i vagnen ute och han somnade 10.30-11.15. Lite som jag anade när det gällde ny miljö och insomning i vagnen.
Kl 11.00 var det lunch, så jag fick i mig några tuggor innan han vaknade och åt tillsammans med mig. Satt i egen liten stol, och utan haklapp, det bjöds på köttbullar och makaroner, så det blev inget kladd och jag kunde mata i lugn och ro... hur gick det till?!



Em, blev mer lek och denna tunneln var absoluta favoriten, han kröp inom fram och tillbaks så ingen anna hade möjlighet att krypa in.. får hoppas att den ego-boosten försvinner.



Ett rum med massa duplo och leksaker








Mys under bordet.



..och läsrummet.


Dagen slutade vid 14.00 och jag tyckte Julian var jätteduktig, han verkade trivas kanon och fröknarna var så underbara som mán hoppats på.


När vi kom hem stod mannen och putsade på huset, han hade varit och köpt färg.. så snart blir det (väll) nymålat.

(jag frågade fröknarna om det var ok att fota och använda bilderna, de sade ok.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar