Look by Linn

Vittra Förskola

Igår drog jag på mig gummistövlarna och traskade upp till informationsmötet på Vittra.
Allt är helt nyrenoverat och det var fullt med roliga leksaker ( det kommer inte vara lika snyggt efter Julians entre).
Alla Förskolelärare gav positiv och bra energi för en nervös mamma, som jag.
De vill att varje elev ska få sina egna sovtider (så som de har hemma nu, men i vagn ute) och äta lunchen efter de andra om de sover över lunchtiden. Inget verkar krångligt och det viktigaste är att barnen mår bar och de får komma till sin rätt där.
De tog oxå upp frågan om det var intressant att vi betalar dem pengar och de köper in blöjor, så slipper det ligga en lapp attt ens blöjor är slut och man måste ta med nya dagen efter. Jag tyckte det var en toppen ide, och hoppas den går igenom.
När man är mammaledig har man rätt till 15 tm/vecka, och här på Vittra får vi bestämma själva hur vi lägger dessa timmar. OCH vill man ha dem i nivå 2, alltså betala fullt, får man även det om det är bäst för barnet.. Allt går ut att barnen ska må så bar som möjligt och de arbetar efter varje individ.
Detta var mitt 1:a intryck, allt kan ju hända i praktiken, men efter mötet i går, känner jag mig mycket lugnare och tryggare.
Man skulle oxå skriva lite om ens barn, mat/sov-vanor. Vad den tycker om, inte gillar att leka med, reagerar på sömn, napp/tumme? allergier. Personlighet. Och att man tar med lite bilder på familjen och skriver namn så att det finns där.
Nu är jag lugn. Och jag hoppas inskolningen kommer att gå bra, första veckan är vi där 9.00-14.00.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar