Look by Linn

Måndag den 7 augusti

Julian vaknar 05.30..
liite väl tidigt, men vad har jag att säga till om?!
Kl 06.30 har både han och jag ätit frukost och jag sätter på Djungelboken åt honom.. tid för lite mer pyssel. Oftast när jag har börjat med nått som blivit riktigt bra, kan jag inte släppa det temat, så jag fortsatte med mina gamla kläder ( vi vet om 1 vecka nu..jag tror fortfarande på en kille).
Att få tag på fina sidengalgar är tydligen svårt, så jag tog en vanlig och klädde in den med vanligt band. Hade såklart blivit bättre med en tjockare galge..men men.. upp kom det på väggen.






Vid 09.00 var jsg hungrig igen, så i med lite ägg och sen bar det av till Nelina på Måndagsfika.

Troligen den sista för oss, nästa vecka börjar inskolningen på dagis..


Jag sket fullständigt i att det var måndag och inte lördag!

Cornelia och Jossan.


Julian, Elea och Nelina.


Vid 11.30 var Julian så trött så det blev att vi gick hem, så han somnade i vagnen. Kom hem till färdiglagad lunch (den paus min man har haft under sin semester, börjar arta sig nu..)

Vid 14.30 cyklade jag ner till stan, skulle möta Karin och gänget vid 16 (trodde jag) så jag tyckte det var lagom tid att spana lite själv..

Hann med att spana på underkläder (sånt man inte gör med sällskap av en 1-åring) och köpte hårtoning (som blir dagens uppgift). Vid 17.15 var vi hos Lisa.. då var jag helt slut, man är ju inte alltför kaxig när man gått runt i över 2 timmar på stan..

Men det var mysigt att träffa Nadia, Lisa, Karin och Estelle igen och så bjöds det på fika..igen..

När jag kom hem vid 18.30 satt killarna i badet och pannkakor stod på spisen, tack för det.

Jag somnade i soffan 20.45.. dags att ta igen lite sömn..


Idag vaknade han inte förrän kl 06.30, såå skönt. Hörde regnet smattra mot fönstret under hela natten och det har fortsatt nu även under morgonen. Bra, då kanman hålla sig inomhus och bara mysa.

Ska sätta i toningen i håret när mannen vaknat (kl är nu 08.07, och det är fortfarande tyst på ovanvåningen..gissar på en halvtimme till). Sen bara lite fix, tvätt och lek och bus.. mystisdag!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar