Look by Linn

Söndag den 21 augusti.

För 1 år sen var jag på Jenny och Henriks bröllop, då hade jag några kilon kvar.. nu ligger jag på samma vikt som då.. men det går åt andra hållet..
I morse vaknade jag vid 04.00-tiden och var kissnödig, som jag alltid är ett par ggr per natt numera.. Gick upp och försökte vara så tyst som möjligt då sonen är lika lättväckt som jag, men det misslyckades tydligen. Gick in till hans rum och trodde att det bara var att vyssja lite, ge nappen, mys och sen somna om... kl 05.25 lade jag mig i min säng igen?! han ville inte somna om, utan nu var det morgon.. Mannen tog över och gjorde morgonen på sitt sätt... om man säger så..
Vid halv nio kom jag ner till frukostbordet, inte för att jag sovit sen halv sex, utan för att jag behövde ligga och vila helt för mig själv..

Såklart var Julian trött från när jag gick upp, men höll sig vaken en stund till. han kör bara på 1 vila på dagen, oavsett vilken tid.
När jag var hemma i Nora så fyndade jag ett gäng regn och vinterkläder av min bonussyster Elin, ville prova igenom om det var nått som passade redan nu.. Dessa är helt underbara, bara 1 dc för långa.. hoppas han kan ha dem till våren och plaska ute i, en gummisnodd extra nertill, eller hur löser man sånt?!
Och sen var det bara att stryka på namnlappar på alla ytterkläder ochlite finare kläder jag fått av Niclas och Linda.. och där var min fm uppbokad.

Beställde ett gäng, lappar. Tänkte att han behöver ju nya kläder hela tiden så det gör inget att jag har dessa hemma på lager. Och eftersom jag inte bytt mobilnr på typ alla?! år.. så skrev jag även det.

Och jag som trodde och nästan hoppades att hösten var här...

Men idag blev det riktigt sommarväder, så medans mannen vollybolla så lekte vi hemma i trädgården... Som sagt jag är en riktigt torris, trivs bäst hemma och grejsar..


Sandlådan är en favorit.. och sand imunnen oxå..


Och så traskar han på här hemma.. lite hela tiden.

Inne utan sand.
Våra björnbär börjar mogna nu.

Lagom strl.

Och Christofer har nu skrapat och tvättat hela huset och nu börjat med målningen.


Och sen blev det kvällsmat ute i solen..


Många av fönsterluckorna är nedplockade och det ska gå från grönt, till grått...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar