Look by Linn

Dagis dag 4

Idag var det då dags.. det kändes helt ok när jag gick dit, men när jag var där inne och gick lite med honom, kände jag tårarna bränna i halsen. Efter några minuter så började han leka under ett bord och en av fröknarna gjorde honom sällskap och bad mig säga -hej då!
Jag gjorde det men han verkade inte bry sig/fatta.. Och så bara gick jag mot dörren utan att vända mig om. Oj vad känsligt det blev, måste bero på alla hormonerna i kroppen eller oxå är det nog den kärlek som jag känner för honom, som bevisas när jag lämnar honom.
Vågade inte använda min mobil ifall de skulle ringa, hade själv sagt att jag ringer inte, ni får ringa om det är nått.. oj vad jag ångrade det, men det vara bara att andas djupa andetag och vara cool.

Åkte till Fluggers och spanade på tapeter, vet inte riktigt var jag ska tapetsera, men det kändes som ett bra "att göra projekt" då man inte kunde tänka klart.
Hittade denna fina, svart är inte riktigt jag, untan den beiga är helt underbar tycker jag.
395kr/rulle, som hittat.

Strax efter 13.30, kunde jag inte hålla mig längre, så jag traskade upp och möttes av denna syn. Underbara fröken som gick runt med Julian.


"Han var en riktigt tuffing" fick jag berättat, så som de iaktagit honom under dagarna när jag varit där, trodde de att han skulle bli kinkig och gnällig, men inte. Han lekte på och åt bra av lunchen, satt själv, åt själv (och även av någon annans tallrik, men då sa den ifrån). Och vilade gott mellan 11.45-13.15, utan att de behövde gnga med vagnen...

Det blev en liten "sympati-gråt-attack" för några, därav Julian, men annars hade dagen gått över förväntan.


Och det var inte så att när han såg mig, att han började grina eller så.. nej då, han traskade på med fröken. (Han gillar inte att gå med skor, de åkte av lite då och då i promenaden.


Och vem skulle inte vilja ha denna stora sandlåda hemma i trädgården.

Som sagt, jag är mer än nöjd med dagiset och alla fröknarna, Julian med, verkar det som.. phuu..

Bara mina känslor som jag måste ha koll på nu..















4 kommentarer:

  1. Hej Linn! Riktigt kul att läsa allt om Vittra o att allt verkar så bra. Känns tryggt inför Stinas start om en månad. Ska bli spännande att gå in i ett nytt kapittel i våra barns liv. Några tips inför inskolningen? Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Hej Linda,
    Jag är ju verkligen ingen expert, men vad jag har tagit med och lagt i hans hylla är, regnkläder, ombyten inomhus, blöjor, tvättlappar och nappar. Vi har märkt våra vagnar som vi har ståendes där under dagen och även napparna. Vittra har en sån namn-maskin. Ni får även några papper de ber er fylla i som ni gör under inskolningen, bla bilder på familjen och anteckningar hur ens barn är i olika situationer och miljöer, men all sån info får ni.
    Jag ska nu oxå namnmärka hans kläder, jag börjar med alla ytterkläder. Det kan du ju göra innan ni börjar.
    Det bästa är bara att gå dit med stor nyfikenhet och få in allt tillsammans och hoppas du kommer gilla fröknarna lika mycket som jag.
    kram Linn

    SvaraRadera
  3. Åh, jag känner verkligen igen det där att inte kunna tänka klart. Jag blev ivägskickad när Emelie sov middag, visste inte alls vad jag skulle handla utan vandrade bara runt på Coop. När jag kim tillbaks hade allt, såklart, gått jättebra...

    SvaraRadera
  4. Bra jobbat Julian! Ni klarade det, bra tycker jag :) Jag tror han får det jätte skoj med alla kompisarna på dagis. Kram på er!

    SvaraRadera