Look by Linn

Fullt ös!

05.45 började vår morgon.. tidigt kändes det som.. men om en vecka blir det min normala morgontid.. Jihhaaa!
När jag kom till dagis satt fröknarna ute och blåste med såpbubblorna, Julian blev lite ledsen när jag vände mig om, så jag väntade in att gå tills jag såg att det var fler fröknar ute som tog hand om honom, då det var sympatigråtattacker bland många av barnen... sen var det inga problem. (igår var det lätt att både lämna och hämta).
De fem timmarna han är borta går fort så det gäller att ligga i om man ska hinna med allt på schemat.
Maxi (mer klänningar och blöjor) Jysk (billiga påslakan-set och korgar) Lidl´.. och så hem igen och laga mat.
Mannen hade utomhusaktiviter att göra..

När jag kom till dagis vid två, sov han fortfarande, han hade somnat efter maten och därför kunde jag ana att det skulle bli en lång sömntur.. han vaknade när vi nästan var hemma. Jag hade sällskap av Madde som hade ett par timmars "ledighet".
När Madde åkt, kom Karin förbi. jag som känner mig väldigt osocial nu, pga trötthet med graviditeten, njöt av sällskapet under hela eftermiddagen. Sen åkte karin och skulle ha pass på Sats.. medans jag körde kvällen med busen.

Korta regnstövlar från PAX och snikers från KOMPIS. Lite "Hej Baberiba" och mycket färger... jag kan jag med..

Dagens fynd från Jysk, tänkte ha dem bredvid skötbordet uppe och ha blöjor i den stora och tillbehör i den mindre.. är ju ett tag tills dess, men de var så fina och till ett bra pris.


I morse fick jag ha kofta till klänningen.


Och så fanns de även i mörk grå och blommigt... har ju lite svårt att bar köpa 1 när jag verkligen gillar nått.. Bra och skön när man är gravid, ammar och sen som sommarklänning med mindre mage.

Så det kunde ju inte bli ett smartare köp.


I kväll somnade Julian vid 18.45, inser att det är lite senare jag får natta honom, innan kunde han somna vid 18-tiden... men inte nu längre. Själv så är man rätt slut efter han somnat och nu när solen kommit så svullnar föttern så där charmigt.. Jippie! Hit med kylan tack!

Efter läggningen kör jag ett race med alla leksaker som är överallt i hemmet, ute, inne, under, över.. allt.

Sen, nu är det dags att lägga upp benen i soffan och hoppas de vilar upp sig tills i morgon, för då kommer mamma..

Och då ska det "grejsas" för fullt!


1 kommentar: