Look by Linn

5 augusti

Om 9..
9 dagar börjar Julian på förskola. Oj vad stort det känns och väldigt jobbigt, vem kommer krama honom när han är ledsen eller behöver lite extra trygghet, det där som jag ser.. det knyter ssig i hjärtat, men det är jag som är den stora nu och säga att allt går bra.
Oj, är det så här det känns att vara vuxen?!
Läskigt och skrämmande...
Beställde namneticketter med namn och telefonnr att stryka på hans kläder till förskolan, det känns att det är mycket som ska fixas innan start, ryggsäck, behövs det? Har hittat en alldeles för dyr men så tuff.. vad är nödvändigt, ok eller överflödigt?

Insåg att vi behövde en extra vagn till förskolan som han ska ha när han sover ute, så jag spanade på blocket och när det var prutat och klart hade jag en bra vagn och 300 kr fattigare, som hittat. I december är det spaning efter en tvillingvagn.. men just nu känns det lååångt dit.

Jag tog tag i källaren på eftermiddagen, ställde ordning på hyllorna jag köpte innan på IKEA, och hittade en låda på mina " 1:a kläder" lite blandad kompott...
om 10 dagar får vi reda på om dessa kläder ska sparas och tvättas upp... spännande..

1 kommentar:

  1. Läskig känsla, jag vet. Mun stora börjar skolan nu och det skrämmer mig också! Ryggsäck har v, för det är bra för de där sakerna som måste med hem; jackan som behövdes på morgonen men inte på e.m, de blöta byxorna, 1254 teckningar.... tvillingvagn kan jag rekommendera babyproffsens eget märke vaddetnuheter,trehjulig,smidig och separata säten+möjlighet att ha bebisen vänd mot dig. Kanon! Vi älskade våran, som vi sen bytte bort mot 2 kaniner :) spännande med ultraljudet!!

    SvaraRadera