Look by Linn

Nya rutiner..

Efter 2 veckor på dagis så har Julian ändrat sina sovrutiner.
Nu håller han igång till halv 12 och innan det så tar vi lunch, precis som på dagiset. Han sover då i ca 2 timmar.
Vet inte m det beror på den senare vilan, att han håller ig pigg längre på kvällen. Men jag märkte igår att han somnade även då kl 20.00 i sin stora säng. Då somnade han helt själv, efter jag gått ut ur rummet.
Doch väckte han mig vid 04.30 i natt med ett skrik, jag flög upp och hittade honom i fotändan med ena handen mot golvet. Han tyckte det väll var läakigt att sängen tog slut!? Så jag vände honm ch lade honom rätt, kröp ner och mös lite, tills han somnade. Märkte att han ville ha närhet och han inte kunde somna utan mig bredvid. Detta hade jag inte kunnat om han sovit i spjälsängen.. jag är för fet för den..
Så även om läggningen tar lite tid på kvällen, hoppas jag att det går bättre om nån vecka.. eller så.

Och så blir det nya rutiner för mig, i morgon börjar jag jobba igen.
1,5 år har jag hängt här hemma. Lämnade jobbet som en gravid tjockis.. och kommer tillbaks som en gravid tjockis..
Utvilad!? ha ha.. absolut inte!
Men laddad och taggad!
Och än så länge med en fungerande rygg, så jag är PÅ! Har inte blivit nervös, ångest eller stressad alls inför jobbstart, man hinner inte med att känna efter, när man har en vilde som tar ens tid och det tycker jag bara är skönt. Julian först, sen jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar