Look by Linn

Spjälsängen är bytt till stora sängen...

I går så var det då dags..
Jag hade bestämt att spjälsängen skulle bort och det var dags för min 15- månaders son att sova i stora sängen.
Han har sovit kanon i spjälsängen, dock lite bökigare de senaste månaderna med läggning, men annrs bra. Men jag tog initativet helt pga av mig själv och min rygg. Nu mår jag ok, men som sagt, jag blev sjukskriven med Julian i magen redan i v. 25... och ryggen var då helt "f####d off" och jaf försöker nu förhindra allt som kan påverka min rygg negativt denna gång.
Julian är väldigt stor och tung och att lyfta honom, det känns.
Har haft känningar redan nu i magen när man tar i, med för hastade rörelser... och ibland, typ många ggr, gäller det att vara snabb med ett litet barn.

Så igår gjorde vi i ordning hans rum, sängen har stått där sen lång innan, som en gäst säng. Nu tog vi bara bort benen och bytte allt i sängen och i med plastad frottè under lakanet.

Jag gick upp med honom vid 18.30.. den tiden han annars somnar på..
Efter middag och sitt kvällsbad..
Men han var inte trött.. låg bredvid honom, läste, grejsade, gick ut, gick in.... gick ut.. gick in, bytte blöja, lite att dricka..
Och så vid 20.00...
somnade han när jag låg bredvid honom.. och nästan hade somnat själv..

I morse hörde jag honom vid 06.00 och mötte honom i hallen sittandes, så trött att han inte orkade gå längre, så vi gick tillbaks till hans rum, bytte blöja, klädde på oss och lekte lite..
Och så började vi denna dag!
...så 1:a natten tog 1,5 timmar.. ser fram emot ikväll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar