Look by Linn

Räcket är uppe och klätt i grått skin!

Varför ska jag alltid göra allt själv från grunden!?
Varför inte bara köpa ett snyggt skinräcke för några tusen för mycket och så är det klart...
Nej då, jag ska göra det så det blir som jag tänkt mig... men det tar lite tid. Tack vare världens bästa och tålmodigaste mamma, som hjälper mig förverkliga tokiga ideér, så fixade vi det.
Trästång från K-rauta, skin och romantiska band från Ankis tyghus, matttejp från K-rauta, envishet från oss båda..
Vi köpte ett tygstycke av fuskskin... det finns band att köpa per meter, färdiga.. men det skulle kosta sååå mycket mer. Så nej!

Sen på med kletig matttejp, vi provade med nått superklister och det gör vi aldrig om. En bra matttejp och sen snöra om skinnet lite hårt, i skarvarna lite nubb.


Och så upp på väggen. Vi har inte haft ett räcke här sen vi flyttade in. Förra ägarnas åkte ner fort... men nu 3 år senare är det uppe.

Tyckte hängarna glänste för mycket, så vi klädde in dem oxå... med hjälp av tejp och nubb..


Och så lite shabby chic-känsla av banden som ví virade runt ändarna.




Så..

Nu kan magen växa och Julian bli tyngre, lite lättare att kunna gå upp för trappen med en 14-kilos på armen, med nått att hålla sig i..



1 kommentar:

  1. Snyggt! imponerad av både idéen och utförandet!
    Och visst är det roligare att kunna säga att man gjort det själv, istället för att ha köpt det färdigt!?
    Förresten, det har börjat krångla för mig med med att lämna kommentarer, men om man väljer namn/webadress och sen fyller i det, så kommer man runt det!

    SvaraRadera